Arthur Grosbois

Born in 1993. Lives and works in Montrouge.

The paintings of Arthur Grosbois show elements that appear to exist by their simple presence, without context or in minimalist environments.

The subjects presented seem to have been stopped, fixated in their own movements, creating a feeling of introspection. The recurrent themes in the work of Arthur Grosbois seem to indicate a sensual research of the presence and a reflection of the identity in constant questionning. In fact, the portrait occupies an important space, also showed as an object of contemplation or used to pose the expectator to experience his own physicality (eyecontact).

We find at Arthur Grosbois’s work the research of an auratic presence of the individual, that is approached by the artist in a way almost sculptural, and also as an interest by the auratic aspect of the created object. Traditional painting pratiques and numerical utensils are of use in this sense of remodelling and reworking the fragments of images found on the internet. The choice of images follow the thematic interests of the painter and allow objectivation, pursuing also the logic of taking the subjects out of context.

Né en 1993. Vit et travaille à Montrouge.

Les peintures d’Arthur Grosbois mettent en scène des éléments qui semblent exister par leur simple présence, en l’absence de contexte ou dans des environnements minimalistes. 

Les sujets représentés semblent arrêtés, figés dans leur mouvement, créant ainsi un sentiment d’introspection. Les thèmes récurrents dans  le tavail d’Arthur Grosbois semblent indiquer une recherche sensuelle de la présence et un rapport à l’identité en constant questionnement. En effet, le portrait occupe une place importante, montré aussi bien comme objet de contemplation ou utilisé pour pousser le spectateur à ressentir sa propre physicalité (eyecontact).

On retrouve dans le travail d’Arthur Grosbois la recherche d’une présence auratique du sujet, qui est abordé par l’artiste de manière quasi sculpturale, ainsi qu’un intérêt pour l’aspect auratique de l’objet créé. Techniques picturales traditionnelles et outils numériques servent en ce sens à remodeler et retravailler les fragments d’images trouvées sur internet. Le choix des images suit les intérêts thématiques de l’artiste et permet une objectivisation, poursuivant ainsi la logique de décontextualisation des sujets.

NEWS

Une Chambre en Été, Monteverita, Paris (FR), from July 22 to August 28

Paintings in Paintings, Monteverita, Paris (FR) from the 28th of May until the 18th of July


Double Take (1), 2019, 46 x 33 cm, Oil on Canvas mounted on wood
Double Take (2), 2019, 46 x 33 cm, Oil on Canvas mounted on wood

Unknown Recollection, 2019, 61 x 46 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Canvas

Unknown Figure, 2020, 90 x 60 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Linen

Inner Dance, 2020, 90 x 74,5 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Canvas

 Grey Portrait (From Hamlet), 2019, 73 x 60 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Canvas

Blue Fatigue, 2020, 61 x 46 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Canvas

Contemplations III, 2020, 30 x 25 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Cardboard

Untitled, 2019, 70 x 50 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Canvas

White Portrait, 2019, 61 x 46 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Canvas

Slow Burning, 2019, 66 x 54 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Canvas
Le Peintre, 2020, 100 x 80 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Canvas

Contemplations I, 2020, 35 x 27 cm, Colored Gesso and Cera-Colla on Canvas